Pages

September 21, 2014

My Machine is BAAAACK

メンテに出していたミシンが帰ってきました!
Super Clean Inside!
本格的にミシンを使う人は1年に1回ぐらいはメンテに出すらしい。
私はそんなに本格的ではないので、10年に1回。
というか、10年前に義母のお古のミシンをもらってから初めてのメンテナンスです。
義母もこのミシンはバックアップ用だったので、一体最後のメンテは何十年前だったのでしょう。(ちなみにミシンと私は同い年)
特に壊れていたわけでもないんだけど、帰ってきたミシンで試し縫いしてみたら、まるでバターを縫うように滑らかでした。違うな、やっぱり。
そして何年も切れっぱなしだった電球も、ちゃんと新しいのがついて帰ってきた。
さぁ、これでやる気満々よ。

My machine is back!
I know those who sew seriously recommend the machine to be serviced every year, but since I'm not such a serious sewer, I guess it was once every decade?
This is my first service ever since I had this guy handed to me a decade ago from my mother-in-law.
Since she had this guy as her back up, I don't know when it was serviced last.
(By the way, I'm same age as my machine. We are meant to be together)

Although my machine had been working just fine before, it sewed like butter when I tried on a scrap piece of fabric. Plus it's so nice and clean inside.
Maybe my tension dial was tweeked? My basting stitch looks much nicer and does not pull like it used to.
My light bulb had been dead for years and my machine came back with a new bulb. No more sewing in the dark.

Now I am so motivate to sew!

No comments:

Post a Comment