Pages

July 10, 2014

Egg Rolls

久しぶりに春巻き。
今回は具に焼きそば入れてみた。ついてた焼きそばソースの粉も使った。
挽肉450グラムにモヤシ一袋と焼きそばが入って、春巻き20個できました。
日本の春巻きとは完全に違う物体です。というか春巻きの皮を使って揚げてあるだけで、かなり具はなんちゃってですね、いつもながら。
春巻きの皮が20枚入りのパックだったのでちょうど使いきれてすっきり。
なべの中の白い物体はもちろんご飯だよ。
春巻きは具を作ってから油で揚げるのが面倒くさいけど、翌日も同じメニューで夕ご飯になるし、それでも残る分は小分けしてお弁当にできるのでよし。

Made egg rolls for dinner.
A pound of ground beef, a bag of bean sprouts, a bag of yakisoba noodle (with the sauce mix) and a can of water chestnuts made 20 rolls.
5 rolls for today, 5 rolls for tomorrow, then the rest is vacuum packed to be frozen for later day.
It seems a lot of work to make egg rolls from scratch but one cooking makes 2 meals for 2 people and a few lunches so it's not too bad. Besides I made the filling yesterday when I didn't have to cook dinner, so it evened out.

2 comments:

  1. 春巻きの具が焼きそば!衝撃です。
    やってみよ。

    ReplyDelete
  2. 春雨を別のなべでゆでるのが面倒だったので焼きそばでした。もうすでに春巻きとは違うものになっているので、焼きそば入ってても違和感無かったよ(笑)

    ReplyDelete