Pages

October 13, 2014

Giant Okra

茂みの後ろのほうで育っていて何日も見逃されていたらしいオクラ発見。
巨大に育っておりました。大きければいいってものでもなく、さすがにここまで大きく育ってしまうと筋っぽくなるんだけど、グリルで焼いたらおいしくなりました。
うちのオクラ、まだまだ2日に一度はこのぐらいとれるぐらい育っております。

My okras are still producing nice fruits about this much every other day. We must have missed one that was growing in the back of the bush for a few days; it has grown ginormous.
Yes, when it comes to okra, it is not bigger the better; usually when it grows too big, it gets too fibery and woody. However, I find that grilled okra, despite its overipenness, was still very nice and tender. Yum.

2 comments:

  1. オクラ大好き。しかし、豊作だね。
    今年の夏は野菜が高くて地獄だった。

    やっちー、勉強行き詰まったときどうしてた?今、つらい科目へ差し掛かっててモチベーション保つのが大変。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 庭の野菜、豊作なのはオクラだけだから是非もうしばらく頑張ってもらいたいところだよ。
      勉強のモチベーションは難しいねぇ。私は基本的にやりたくない時はやらずに済ませるたちだから。詰まってる時は遠くのゴールを見るよりも、とりあえず今日のゴールに向けて頑張って小さな達成感でジワジワモチベーションをあげるかな。

      Delete