Pages

April 20, 2015

Morning Excursion

先日ガラガラヘビの威嚇にあって断念した洞窟探検に再チャレンジしてきました。
今回はガラガラヘビに会うこともなく、かなり急な山の斜面にある洞窟までたどり着けました。

洞窟と言っても、山の斜面の岩の隙間、という感じで、穴自体は何メートルかぐらいしかなかったよ。でもとても涼しかったです。

ちなみに日本では杉花粉だけど、ここ砂漠地帯ではこの黄色い花の咲くパロベルデという種類の木が花粉症保持者には要注意なのです。

花粉症の薬を朝から2倍増でのんだにもかかわらず、家に帰ってきてから頭痛いわ、涙ぼろぼろだわ、鼻水止まらないわで花粉症の襲撃にあいました。
Since we were not able to get closer to the cave because of the angry rattle snake last time, we went there again. This time, we were able to get to the cave that was on the very steep hill. Nothing of an interest there, but it was very nice and cool in the cave.

When I first moved to this desert climate, I thought I wouldn't have to worry about my pollen allergy anymore since there were no cedar trees. Well, it is actually worse, thanks to the pretty yellow flowering palo verde trees. I wasted a whole afternoon with headaches, runny nose, watery eyes afterwards.

No comments:

Post a Comment