Pages

September 16, 2018

Land Rover Owner International Show

小春日和な週末に、ランドローバーのカーショーに行ってきました。
日本車と言ったらトヨタ、英国車と言ったらランドローバー。


でもトヨタ車に乗ってる人と違って、ランドローバーオーナーのランドローバーにかける忠誠心はすいごいです。運転中にすれ違ったら見知らぬ人でも手を振りあうぐらい。

オットはスポーツカーも大好きだけど、実は結構ランドローバーファンで、アメリカでは1970年代に作られたシリーズというモデルも持ってたし、2000年代に作られたディスカバリーというモデルも持ってたし、イギリスに来てすぐにディフェンダーというモデルも買ったぐらい。そしてもちろんディフェンダーはアメリカに持って帰ると言い切ってるぐらい。(アメリカに持って帰っても輸入規制にひっかからないように、25年以上前のモデルを選んで買ってるし)


駐車場の入り口には「ランドローバー駐車場はこちら」な矢印があって、もちろんランドローバーに乗って行った私たちが着いた駐車場は、もう何千っていうランドローバーが並んでて、駐車場にいるだけでもうランドローバーショーなんじゃないか、っていう感じでした。駐車場だけじゃなくて、駐車場の回り一帯がキャンプ場になっていて、何百っていうランドローバーキャンパーでにぎわっていました。


本当に、どこ見てもランドローバーなんだけど、そのうちの大部分がディフェンダーか、もしくはその前のシリーズというモデル。私から見たら、見かけはいいけど、エアコンも、パワステも、パワーウィンドウもオートロックもないようなトラクターみたいな車にお金かける気持ちがわかりません。ちなみに私はオットのディフェンダーの運転ができません。近所を回って練習したけど、公道に出たら車の流れに乗れないし、円形交差点つらいし、あきらめました。


このショーは犬を連れてきてもいいイベントでした。(うちは置いていきました)ランドローバーに乗る人は、かなりの確率で犬を飼っています。そういうライフスタイルなのです、ランドローバーを持つということは。ランドローバーと同じ数だけ犬がいました。


オットはクラッチを、私はランドローバーTシャツをお土産に買って帰りました。


We went to Land Rover Owner International Show in Peterborough.
Though it is a "Land Rover" event, it's mostly the 2 particular models of Land Rovers that support the love of Land Rover: Defender and its predecessor, Series. The loyalty of the Defender owners are pretty big. I mean, Defender drivers waive at each other on the road even when they are total strangers.

The event was huge. Thousands (?) of Defenders and Serieses lined up in the parking lot. The parking lot alone could be a show of itself. There were also hundreds of Land Rovers camping around the parking lot. And hundreds of dogs (it was a dog friendly event). Yes, Land Rover, camping, and dogs: they are all part of the lifestyle package.

The Man of the House, while he would buy a Lamborghini in a heart beat if he could afford one,  is a Land Rover fan. He had 2 Series back in the day as old as I was:


Unfortunately, he was unable to complete this project because of the cross-country move.


And he had a Discovery, with a tent on top (and a Z car, of course):


I like the look of the Defender, but to be honest, I don't know why he would spend so much money on a tractor like truck that doesn't come with an A/C, power steering, power window, or auto lock.

Buy anyway. He bought a new clutch and I bought Land Rover T-shirts for souvenir.

No comments:

Post a Comment