Pages

October 4, 2017

Day Out in London

パスポートの更新のため、ロンドンの日本大使館まで行ってきました。平日のロンドンは週末とは違ってとても静かでした。

I had to renew my passport and visited Japan Embassy in London today. London in weekday was much quieter than the London I know in weekend.

ロンドンへの旅の第一歩は最寄りの駅ちかくの駐車場。駐車料金は4時間で2.7ポンド(約400円)。

The first step to London: pay for the parking near the station. 2.7 pound (about $3.50) for 4 hours.
電車でロンドンへ。

Taking a train to London.
電車から地下鉄に乗り換え。

Changing to Tube.
どれが大使館かわかるかな、とちょっと心配だったけど、旗たっててわかりやすかった。

Japan Embassy.

パスポート更新の申請事体は、待ち時間もなく、1時間かけてここまできたのに、

5分もかからずに終わってある意味がっかり?

There was not even a waiting line and the whole process took less than 5 minutes.
イギリスの電話ボックスはまだ赤いです。っていうか、電話ボックスがまだあること自体がびっくり。バスも2階建てだし。

Yup, they still have a red phone box.
オットとロンドンに来るときにはできないことをしようと思って、布が有名なリバティというお店に行ってきました。

Pilgrimage? to Liberty of London.
 せっかく行ったのに何も買わずに帰ってきたけどね。

Ended up buying nothing though.
 ピカデリーサーカスに向かう道。カーブしてる道に沿って建物もカーブしています。

The street leading to Piccadilly Circus. The curved buildings along the curved street are very interesting.
 チャイナタウンのパン屋さんでお土産購入。

Bakery at China Town.
チャイナタウンではどのパン屋さんでもたい焼き売ってるよ。アンパンとソーセージパンとカレーパンと肉マンパンを買ってきました。お昼ご飯に食べました。

All the China Town bakeries sell taiyaki (fish shaped, red been paste filled sweet). 

No comments:

Post a Comment