Pages

May 21, 2016

WIP: New Look 6184

裁縫室の掃除をしたので、新規一転、次は何を作ろうかな!
いろいろ考えた結果、1年前に始めて、うまくいかずにほっぽりっぱなしになっているワンピースを頑張って完成させることにしました。
型紙はニュールックというブランドの6184番
とてもシンプルなワンピースなんだけど、うまくいかないのよね。
胸がなくて腰回りの厚い長方形な私の体系は、西洋人サイズを基本に考えられている型紙にうまく入らないので、修正箇所が多くてつまづいているわけです。
去年は3回試作品を作ったところであきらめました。
今年はどこまでいくでしょう。
Now that I have reset my sewing room, I am excited to start a new project.
After a careful thinking, I have decided to go back to my failed attempt of New Look 6184.
I started it last year, made 3 mock-ups and gave up.
It's such a simple dress pattern but I just could not get it to fit right for my middle-age half-size rectangular body.
Let's see how far I will go this time.

No comments:

Post a Comment