Pages

January 31, 2016

10,000 Steps a Day

何年か前にフィットビットというワイヤレス万歩計をもらいました。
しばらく使ってなかったんだけど、去年の秋ごろから復活しました。
今年は一日1万歩を目標に歩こう!と思ってるんだけど、やっぱりなかなか難しいですな。

1月で、1万歩歩けたのは10日だけでした。
犬の散歩をしっかりして仕事中もちょくちょく動いているとそれだけで1万歩行くんだけど、先週は特に仕事中はほとんど歩くことなく一日中机に張り付いていたので犬の散歩長めにやっても1万歩にはたどり着けず。
ちなみに犬の散歩するだけで6000歩から7000歩ぐらいいくんだけど、犬の散歩サボると1日3000歩も歩かないということがわかりました。
やっぱり運動らしい運動しないので、犬の散歩は犬だけでなく私の健康の面でもとても大切ですな。

今月のグラフはこんな感じ。平均すると一日8千歩ぐらい。
I got a Fitbit One many years ago before they introduced the wrist band style. I wasn't using it for a while but I put it back on last fall, and I'm trying to walk 10,000 steps a day.

Easier said than done. During the month of January, there were only 10 days that I went over my 10k goal.
My dog walking takes about 6k to 7k steps, so if I move a lot during work, I can get to 10k.
Last week, I was pretty much stuck at my desk at work and sitting hours at a time, so even though I took the dogs for a longer walk, I couldn't get to 10k.

I don't do any type of exercise, so I really see how important it is for my own activity level to walk the dogs.

No comments:

Post a Comment