Pages

September 8, 2015

Wellness Exam

健康診断に行ってきました。
毎年のことだけど、今年もお医者さんに「子宮頸部細胞診やりなさい」、「結腸内心境検査やりなさい」とぶつぶつ言われたけど、まだ健康なので結構です、と今年も丁重にお断りしました。

でも今年は頑張ってインフルエンザの予防接種と血液検査やってみました。
私、献血はしたことあるけど、血液検査するの初めてじゃない?

ちなみに血液検査の結果、ビタミンD不足だからサプリ飲みなさいといわれました。
毎日一応マルチビタミンのサプリ飲んでるんだけどなぁ。
アジア人だからビタミンD不足は骨粗しょう症リスクが高いということで、素直にサプリ買ってきました。
あと白血球値が高かったので、要再検査、と言われました。

年取ると、色々出てくるわね。
ライチも年取ってすっかり白くなっちゃったわ。
(無理やりポージングさせているのでイヤイヤ感いっぱい)
Went to an annual wellness exam and had to go through the whole spiel of the importance of pap smear and colonoscopy as usual.

This year, however, I agreed to a blood test and even a flue shot.
The lab results say I'm borderline vitamin D deficient and high in white blood cell count.
Since I'm in the high-risk group (Asians, because of the dietary habits and less sun exposure, though living in the desert I get plenty of sun exposure year around), I was told to take vitamin D3 supplements.

I'm following the order since it's much easier to take supplements than undergoing a colonoscopy. Yup, let's keep the doctor happy and keep my bones strong.

I hate taking pills though... I already take multi vitamins, Zyrtec, and Biotin supplement every day. I feel like I'm some overly conscious health-nut.

No comments:

Post a Comment