Pages

September 13, 2015

Dog Walking: Finn

シェルターの散歩ボランティアに行ってきました。
今日はボランティアが多くて9時過ぎには散歩が必要な犬全頭散歩終了でした。

ちなみにここのシェルターには犬・猫合わせて800匹ぐらい動物が収容されていて、そのうち散歩が必要なのは里親募集中の犬200頭ぐらい。
猫は猫ボランティアがケージから出して遊んだり、残りの犬は最近捕獲された迷い犬だったり、病気持ちで治療中の犬だったりで散歩に出れない犬たちです。

今日散歩に出した犬の一匹、フィン君は、巨大なエリザベスカラーで私のふくらはぎをつつきまくる以外はとても素直な良い犬でした。
元の飼い主の引越しで捨てられたようです。
My name is Finn, adopt me!
It was my shelter dog walking volunteer day today.
We had a lot of volunteers today so we were done by a little past 9 o'clock.

There are about 800 animals, mostly dogs and cats, at this shelter, and about 200 dogs need to be walked daily.
The cat volunteers play and cuddle with the cats, the rest of the dogs are either recent stray dogs waiting for owners or under recovery from illness and they can't go out for a walk.

One of the dogs that I walked today was Finn. He was dropped off at the shelter recently as an owner surrender; the notes on the kennel card says due to owner's move. He was a sweet, sweet boy and I enjoyed the walk, other than his huge Elizabethan collar kept poking me at my calf. He was a very well behaved, calm dog and I hope I don't have to see him next time I go there.

No comments:

Post a Comment