Pages

July 12, 2015

Hacking T-Shirts

オットが会社のイベント用に作成された赤と青のTシャツを持って帰ってきた。
イベント実行委員は青、イベント参加社員には赤のTシャツが配られるらしい。
実行委員で、イベント自体にも参加する予定の同僚が、この赤と青のTシャツを合体させた奴を着たいと言い出し、私の知らない間に「俺の嫁が縫ってやるよ」ということになったらしい。

そんなわけでロックミシンとカバーステッチミシン大活躍。最近ニット生地ばかり縫っているので普通のミシンより使用度高いかも。(じゃぁ何で新しいミシン買うかな、ってか?)
袖と首周りをほぐして取替えっこ。
シャツの内側に肩と襟足の補強でついていたニットテープも取替えっこして、アクセントとして外側につけてみました。
夜の作業だったので写真の色が良くないけど、サッカーのユニフォームみたいでなかなかいい出来で私は大満足です。

The Man of the House brought home a red and a blue shirt for the company event. The event committees wear the blue shirt and the participants get the red shirt.
One of the committee member wanted to combine the T-shirts, and MOTH told him I could sew....

I unpicked the sleeves, the knit tape that was sewn along inside of the shoulder and back neck seam, and the neck band and swapped them around.

I thought it was fun to have the knit tape on the right side of the garment as part of the design so I attached it on the right side of the shirt along shoulder and back neck.

I used my serger for construction and the coverstitch machine for attaching the knit tape.

It went very well and I really like the result. With the accent color shoulder seam, the shirts look kind of like a soccer uniform (though it does not show well on the night time photo).

No comments:

Post a Comment