Pages

October 19, 2019

Organizing Embroidery Thread

義母から、ヤードセール(個人宅の前庭で行われる不用品処理セール)で買った箱いっぱいの刺繍用糸を譲り受けました。

プラスチックの箱や紙製糸巻きの変色具合から見て、20年から30年前ぐらいの糸かしら。多分年老いた奥さんの趣味だったんだろうね、かなり色がそろってるもの。
まだ房状態のものは糸巻きに巻き直したり、私がもともと持っていたものと合わせて色番号ごとに分け直し、色番号の順番で箱に入れなおしました。

実は日本に里帰りしてた時、「刺繍の基本」という本を買ったばかりだったので、グッドタイミング。すぐ刺繍に取り掛かるわけではないけど、これだけ色がそろってればやりたいときにすぐできるかな。


I was given a Banker box full of embroidery thread from my mother-in-law that she bought at a yard sale.


I have done a few cross-stitching before but not a full-on free-hand embroidery. I actually bought an embroidery book while I was in Japan, so it was a perfect timing.


Looking at the discoloration of the plastic box and the paper bobbin, I'm thinking these threads are probably 20 to 30 years old. But the lady (assuming it was a lady looking at the hand writing on the bobbins) had quite a range of color so with the ones I already had from my stash, I ticked off a good amount of colors available on the DMC color chart.


Now they are all organized. With this range of color, I can pretty much start any embroidery project without going to a store.


No comments:

Post a Comment