Pages

May 28, 2018

Bank Holiday Weekend Day 2

連休二日目はスターウォーズシリーズの新作、「ハン・ソロ/スターウォーズストーリー」を見に行きました。日本では来月公開。
感想:可もなく不可もなく。面白くないわけじゃないけど、面白いわけでもない。「ハン・ソロ」っていう題がついてるけど、ハンの人物描写は浅いし、物語事体もあまりどってことないし。でももともと期待してないのでそんなもんかな。
スターウォーズのメインストーリーの方のエピソード8にとてもがっかりだったのでそれに比べたらよかったかな。
スターウォーズシリーズの中で唯一面白いと思うのはスピンオフの「ローグ・ワン」だけかな、なんて言ったらスターウォーズファンに怒られるかな。


Second day of the 3-day holiday weekend. MOTH and I went to see Solo. While it wasn't bad, it wasn't good either.

Despite the title "Solo," the movie doesn't really explore who Han Solo is other than showing episodes of how he met Chewy or how he got the Millennium Falcon. Emilia Clark's character is so weak and pointless, and the story as a while is pretty weak. But, as usual, I wasn't expecting anything good anyway so not a huge disappointment.

By the way, the only Star Wars movie I would say is worth watching is Rogue One. I am sure the Star Wars fan would hate me saying that.


No comments:

Post a Comment