Pages

July 4, 2016

Making a Dirndl 6

ドイツの民族衣装、ディアンドルの胸周りにはヒダヒダな飾りがついていたりします。ヒダヒダの種類もいろいろってプリーツだったり、ヒラヒラだったり、ハート形だったり。
私は無難にボックスプリーツ型の飾りにすることに決めました。
メインのワンピースの布と、パイピングに使うえんじ色の布でプリーツを作ってみました。赤いほうを使うか紺色の小花柄を使うか検討中。
I have finally cut into my fabric for my dirndl. I am going to add a piping in the front seams, neck and armholes with burgundy (the photo is pretty washed out from the bright sun light) and made a box pleats trim using the main navy fabric on one side and burgundy on the other. 

Once the trim is attached to the dress, I will hand-sew the "puff" part by hand (where I have pinned temporary) to make it 3-dimensional. But I am not sure which side I want to use, more navy with just a hint of burgundy to just give it a little texture and the accent color? Or use burgundy as main color for the trim as a statement? I will re-visit this when the dress is ready for the trim.

No comments:

Post a Comment